Mese copioase de sarbatori? 10 sfaturi utile pentru o digestie sanatoasa - Buticul Verde

Desi toti medicii recomanda o alimentatie cat mai echilibrata si consumul moderat de alimente, de foarte multe ori exageram. Partea proasta este ca in perioada sarbatorilor exageram si consumam grasimi sau produse bogate in zahar, ceea ce duce la aparitia unui numar urias de probleme.

Daca vrei sa te bucuri din plin de sarbatori, fara sa bati la usa cabinetului medical imediat dupa, este bine sa constientizezi riscurile la care iti expui organismul atunci cand consumi cantitati foarte mari de alimente si daca le consumi, sa stii cum sa iti ajuti corpul sa le digere cat mai repede.

Ce trebuie sa faci pentru o digestie cat mai sanatoasa?

Sunt multe masuri pe care le poti lua pentru a te bucura din plin de mesele luate impreuna cu familia. Iata 10 dintre ele:

1. Mananca suficient de multe fibre! Foarte multi oameni gresesc in perioada sarbatorilor, eliminand fibrele din alimentatie si umpland mesele cu preparate din  carne, alimente cu foarte multe grasimi sau zaharuri. Chiar daca alegi sa consumi alimente nu tocmai sanatoase in timpul sarbatorilor, este bine sa pastrezi in alimentatie un continut bogat de fibre. Nu neglija cerealele si produsele din cereale integrale, legumele, fructele sau diverse alte alimente care ajuta digestia, cum ar fi iaurtul, branza sau mierea.

2. Evita, pe cat posibil, alimentele care iti pot crea probleme digestive! Este bine sa consumi cat mai putin, spre deloc, alimente precum carnea afumata, bauturile carbogazoase, alimentele foarte grase, procesate sau dulciurile bogate in zahar. De asemenea, incearca sa limitezi consumul de alcool.

3. Gateste mai sanatos! Daca esti responsabil cu gatitul poti incerca sa prepari alimentele intr-un mod mai sanatos. Diferentele de gust sunt minime, insa diferentele in ceea ce priveste impactul asupra organismului pot fi considerabile. Incearca sa limitezi cantitatea de grasimi, elimina uleiul din alimentele prajite prin tamponarea lor cu un servetel, opteaza pentru gratar sau cuptor in detrimentul tigaii si alege alimente cat mai naturale.

4. Apeleaza la enzime! Enzimele accelereaza procesul de digestie al alimentelor. Poti opta pentru suplimente precum CosmEnzime, extrem de eficient dupa mesele bogate, deoarece elimina riscul de reflux gastroesofagian, crampe, diaree, balonare sau constipatie. Este bine sa optezi pentru un complex cu cat mai multe enzime, in asa fel incat sa beneficiezi de toti nutrientii din alimentele consumate: proteine, grasimi, carbohidrati, lactoza sau fibre vegetale.

5. Bea multe lichide!  Apa, ceaiul si uneori sucurile naturale pot favoriza digestia sanatoasa. Acestea ajuta ca reziduurile alimentare sa treaca mai usor prin tractul digestiv. In categoria ” lichide” nu intra bauturile cu cofeina si bauturile alcoolice, care actioneaza ca diuretice si duc la pierderea lichidelor din organism. Lichidele trebuie sa fie baute pe parcursul intregii zile si nu trebuie consumate in timpul meselor, ci la 30 de minute dupa masa.

6. Ai mereu la indemana un supliment laxativ si detoxifiant! Suplimentele care regleaza tranzitul intestinal, precum Herbolax, sunt de mare ajutor atunci cand s-au facut excese alimentare. Acestea contin bioactivatori naturali care au efect laxativ, astringent si antiseptic. Asigura-te ca suplimentele au in compozitie doar ingrediente naturale!

7. Incearca sa faci sport regulat! Daca faci exercitii aerobice frecvente, musculatura intestinala va fi mai activa si va ajuta la un transport rapid al deseurilor alimentare. Nu trebuie sa faci sport foarte intens. Simplele plimbari pe jos sau cu bicicleta sunt suficiente pentru un stil de viata sanatos.

8. Ofera-i organismului bacterii benefice! In organismul uman exista de 10 ori mai multe celule bacteriene decat celule umane. Multe dintre celulele bacteriene sunt sanatoase si ajuta corpul sa digere alimentele, sa absoarba nutrientii si sa sintetizeze vitaminele. Din pacate, pe masura ce imbatranim numarul de bacterii sanatoase din organism scade. Suplimentarea cu probiotice de buna calitate, cum ar fi MegaBiotic, poate sa insemne secretul unei digestii sanatoase. Probioticele pot fi consumate si in mod natural, din alimente fermentate cum ar fi iaurtul, chefirul sau varza murata.

9. Incearca sa mentii stresul sub control! Stresul este unua dintre principalele probleme ale societatii moderne. Pe langa problemele evidente pe care le genereaza, acesta are un efect puternic si asupra digestiei, deoarece in perioadele stresante muschii sistemului digestivi depun mai putin efort, ceea ce face reziduurile sa fie eliminate mai incet. Incearca sa gasesti modalitati prin care te poti relaxa si prin care poti elimina stresul din organism. Sportul, masajul sau meditatia pot fi excelente.

10. Renunta la fumat! Fumatul are o multime de efecte negative asupra organismului, generand adeseori boli grave de plamani. Efectele negative sunt imediate! Aerul inghitit in timp ce fumezi duce la gaze si balonare si poate sa contribuie la aparitia cancerului de esofag. Daca ai acest obicei nesanatos, cel mai bine este sa gasesti o solutie pentru a renunta la el!

O viata sanatoasa implica putin efort, insa acest efort se poate transforma in obisnuinta si iti permite ca ocazional sa faci mici excese. Nu trebuie sa renunti, asadar, la mesele copioase de sarbatori, ci pur si simplu sa le tratezi cu o grija mai mare si sa te asiguri ca ai un regim de viata cat mai sanatos in restul timpului.

INCHIDE
Producatori
.
Add to cart