Beneficiile semintelor de chia - Buticul Verde

Beneficiile semintelor de chia

      Semintele de chia sunt unele dintre cele mai sanatoase alimente de pe planeta fiind extrem de bogate in nutrienti cu importante beneficii pentru corp si creier. 

De asemenea, semintele de chia au proprietati nutritionale foarte importante  prin continutul lor foarte bogat in:

  1. Antioxidantii au rolul de a stopa procesul de oxidare al celulelor din organism dar in acelasi timp lupta si impotriva imbatranirii. 

  2. 14% din continutul semintelor este proteina, ceea ce le face ideale pentru persoanele ce consuma foarte putina carne sau deloc.

  3. Chia contin 40% fibre, clasandu-se astfel in topul celor mai bune surse de fibre din toate alimentele existente. Fibrele sunt cele ce detoxifica organismul si curata sistemul digestiv, scad colesterolul rau si reduc sansele aparitiei cancerului de colon si a multor boli moderne ale sistemului digestiv. 

  4. Semintele de chia contin de 5 ori mai mult calciu decat laptele de vaca. Sunt bogate in fosfor, magneziu si contribuie astfel, la mentinerea sanatatii oaselor si a inimii.

  5. Acizii grasi, Omega 3, sunt esentiali in  functionarea optima a sistemului nervos. De asemenea, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare.

       Mai jos gasesti beneficiile semintelor de chia:

  • Intaresc sistemul imunitar. Pentru ca sunt o sursa imporanta de vitamine si minerale, semintele de chia au capacitatea de a fortifica sistemul imunitar si te vor ajuta sa lupti mai usor impotriva diverselor afectiuni.

  • Scad riscul bolilor cardiovasculare, regleaza colesterolul si tensiunea arteriala.

  • Consumate in mod constant, pot preveni aparitia diabetului. Regleaza nivelul de zahar din sange.

  • Contribuie la mentinerea unei greutati optime. Pentru ca sunt atat de bogate in fibre si proteine, te poti satura cu o cantitate foarte mica de seminte de chia, in acelasi timp favorizeaza si tranzitul intestinal.
  • Au rol detoxifiant. Contribuie la eliminarea substantelor toxice din organism si iti dau in schimb vitamine si minerale. Un ceai de seminte de chia poate face minuni in acest sens.
  • Pot preveni aparitia celulelor canceroase. Datorita continutului de antioxidanti, semintele de chia lupta impotriva radicalilor liberi si a efectelor cauzate de substantele toxice din diverse alimente sau mediu.
  • Amelioreaza durerile articulare. Pentru ca semintele de chia sunt bogate in acizi Omega 3, au capacitatea de a reduce considerabil inflamatiile si durerile de la nivelul articulatiilor.
  • Contribuie la sanatatea oaselor. Pentru ca au un continut de calciu foarte ridicat, o dieta bogata in seminte de chia iti va mentine oasele si dantura sanatoase.

Daca esti in pana de idei sau pur si simplu nu sti sa le prepari, iti sugeram doua retete cu seminte de chia:

Budinca cu seminte de chia si migdale:

Ingrediente: 60 g seminte de chia, 240 ml lapte de migdale/cocos/soia, 2 linguri miere, seminte de chia, esenta de vanilie, migdale. Se poate decora cu orice fructe doresti.

Clatite cu seminte de chia:

Ingrediente: faina, lapte, oua, esenta de vanilie/rom, seminte de chia. Se pot servi cu ce umplutura doresti.

Pofta buna!

 

Pana data viitoare, ai grija de sanatatea ta! 😊

INCHIDE
Producatori
.
Add to cart